Spår som förgyller träningstillfällen


Gårdagens träningspass blev på skidor i terrängen på höjdplatån mellan Gunnarskog och
Mangskog. Ett vargspår förgyllde träningstillfället när man befann sig ute i vildmarken. Trevligt.
Bytorp är ett verkligt vinterparadis när snön ligger djup. Att det finns rovdjur såsom varg tycker
jag stärker känslan av att man är ute i vildmarken.

"Säg varg och varenda människa har en åsikt. Debatten är brännande het, inte minst i de
rovdjurstäta distrikten. Hätska insändare publiceras nästan dagligen i lokaltidningarna, det är
tummen upp eller tummen ner. Vargmotståndare hävdar att svamp- och bärplockare inte länge
kan vistas i skogen, även orienteringssportens begränsning används frekvent som ett argument
mot varg"

Löjligt, jag blir i alla fall mer sugen på att träna i dessa områden där möjligheten att se
spår efter de få vargar vi har i Sverige finns.

Vad tycker ni?

//L-O

Kommentarer
Postat av: Karlsson!

Jag tillhör de så kallade vargvännerna, men jag är ändå alltid lite nervös när jag är ute i skogen själv. Inte endast för varg men för älgar, huggormar osv också.

Vore man så rationell som man borde så hade det man istället oroat sig för att snubbla och bryta benen mitt ute i ingenstans, vilket jag sällan skänker många tankar och det är nog den stora faran, inte djuren. Men av någon märklig anledning så bygger ju tyvärr våran oro och rädsla inte alltid på det som faktiskt är farligt.

2011-01-22 @ 10:26:29
URL: http://sponsoredbydestiny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0